Denne avtalen («Avtalen») er inngått mellom Kunden, som fremkommer nederst på avtalen, og DotNet Internals AS (DNI). Avtalen gjelder generelt alle tjenester og løsninger levert av DNI, beskrevet i akseptert tilbud eller i vedlegg «Beskrivelse av løsninger.
I tillegg til dette dokumentet, omfatter Avtalen følgende dokumenter:
Bilag 1: Standardvilkår for it-ytelser
Bilag 2: Databehandleravtale
Bilag 3: Supportavtale
Er ikke ovennevnte vedlagt Avtalen, kan Kunden forespørre dokumentene fra DNI.
Forutsetning for gjennomføring av prosjekter, endringsoppdrag og support oppdrag er definert som følger:
Kunden er ansvarlig for å ha nødvendig programvare, lisenser og maskinvare tilgjengelig før DNI påbegynner sin leveranse om ikke annet er avtalt.
Det forutsettes at Kunden og DNI svarer raskt på telefon og epost for avklaringer under hele oppdragets periode.
Det forutsettes også at Kundens systemer som VPN, servere og tilganger er tilgjengelige og fungerer.
Oppfylles ikke etterlevelse av nevnte kan føre til forsinkelser og merkostnader for Kunden.
Eventuelle endringer av Avtalen kan skje per epost, men er ikke gyldig før akseptert av DNI.
DNIs ytelser er definert i akseptert tilbud og i vedlegg «Beskrivelse av løsninger», samt supportavtale.
Tjenester i form av prosjekt og endringsoppdrag utføres på på løpende timer i henhold til estimat med +/- 20 % avvik. Avvik innenfor 20 % meldes ikke og evt. avvik utover dette skjer i samråd mellom DNI og Kunden (f.eks. endringer forespurt av Kunde underveis i prosjektet).
Fastpris kan avtales på forespørsel.
Ingen, utover det som er spesifisert i Bilag 1-3, såfremt dette ikke er spesifisert i akseptert tilbud eller senere avtalt.
Ved avbestilling av ytelser under Avtalen mindre enn syv arbeidsdager før avtalt start, belastes Kunden 50 % av estimatet. Ved avbestilling én arbeidsdag eller mindre før starttidspunkt belastes Kunden med 100 % av estimert pris.
Timeforbruk i prosjekter og endringsoppdrag faktureres i henhold til avtalte milepæler og senest ved gjennomført akseptansetest. For fakturering av support-timer henvises til support avtale.
Lisenser faktureres fra første dag produktet installeres på server hos Kunden eller på Tredjepartsløsning om det er avtalt, uavhengig om levert løsning er satt i daglig drift eller tatt i bruk av Kunden.
Supportavtale faktureres ved driftssetting av første tjeneste.
Betaling skal skje innen 30 dager fra fakturadato.
Oppmøtekostnad, reisekostnader og utlegg Reiser mellom DNIs lokaler (se adresse nedenfor) og Kunden belastes Kunden. Reisetid belastes med 100 % av normal timepris per påbegynte reisetime. Reiser utenfor Kundens vanlige oppmøtested skal være godkjent av Kunden.
Ved leveranse av et tjeneste eller produkt fra DNI, kreves minimum laveste supportplan for å sikre oppfølging. Det anbefales å sette seg inn i DNIs supportavtaler for å tilpasse responstid og omfang etter behov.
Lisens- og supportavtaler gjelder for 12 mnd. av gangen og fornyes automatisk med mindre annet er avtalt eller en av partene har skriftlig sagt opp Avtalen senest 3 mnd. innen utgangen av perioden.
DNI kan etter avtale benytte Kunden som referanse på sine nettsider og i markedsmateriell etter at it-ytelsene er levert.
Type henvendelse: Sales & Market.
Epostadresse: [email protected].
Telefonnummer: +47 63016710.
Type henvendelse: Support.
Epostadresse: [email protected].
Telefonnummer: +47 63016710.
Type henvendelse: Invoice / agreements.
Epostadresse: [email protected].
Telefonnummer: +47 63016710.
Besøksadresse:
Martin Linges vei 25,
1364 Fornebu
Postadresse:
Martin Linges vei 25,
1364 Fornebu
Avtalen gjelder generelt alle lisensierte tjenester og løsninger levert av DNI, løsninger beskrevet i akseptert tilbud eller i dette vedlegget «Beskrivelse av løsninger. Dette bilaget benyttes ved behov og er vanligvis ikke nødvendig.